ser värdet i att ta ett steg i taget.

Balans, förmågan att kunna anpassa sig, ser värdet i att ta ett steg i taget.

Det
finns många som är rädda för att ta steget till att göra någonting.
Det är många som är rädda att ta ett steg här i livet för att dem är rädda för att förlora nått
på vägen, något som är mycket värdefullt. Men om denna personen, eller denna saken betyder
mycket för dig eller älskar dig så finns den kvar i alla lägen, hur dåliga val du än gör.
Hur du än tänker, vilken väg du än tänker. Så finns denna personen där.

Vad jag menar med personen kan vara ifrån vän, flick/pojkvän, föräldrar & andra i omgivningen.
Men det finns även många som inser vädret i sitt egna steg efter dem har gjort det.
Om det var rätt det eller inte, om det var ett bra väl eller inte.
Det finns så mycket som säger vad som är rätt och fel, men vad är rätt och fel egentligen?
Alla tycker väl ändå inte samma sak, alla har väl olika synpunkter på allting.

Ingen kan säga åt dig vad du ska säga eller göra så länge du känner att det är fel.
Ibland så känns allting så fel men ändå så rätt.

Jag har gjort många dumma val i mitt liv, jag har haft kvar mina vänner.
Dem har sagt till mig, gör inte på detta sättet utan gör så. Men jag är ganska envis av mig.
Självklart, gör jag som jag vill. Men det är alltid bra att ha någon som kan säga till dig vad som är rätt och fel.
För du kan aldrig se på dina fel i någonting, du ser aldrig dina fel eller fel på ditt tänkande men du kan alltid
se mina fel, mina misstag och mitt felaktiga tänkande.

Det är preics som alla säger; du kan aldrig lära dig av dina misstag om du aldrig har gjort några.
Du måste testa och inse själv att du har gjort spel, lära dig dina misstag att du aldrig gör om dem.


Ett ordspråk som jag älskar är; Du vet inte vad du har förräns du mister det.
Det brukar även vara så, du ser inte värdet i det du har. För att du tar det förgivet.
Det är då du gör fel, fel & fel IGEN!

Ta aldrig någonting förgivet, det är då du gör ett stort misstag.
För när du ta någonting för givet så tror du att du äger det, att det alltid kommer att finnas där.
När du tar någonting förgivet, så ser du aldrig värdet i det du har.
När du tar någonting förgivet, så var beredd på att du kommer att lida sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0