Kärleken kommer av sig själv, det kan inte läras.

Kärlek är ett starkt samtals för många, det väcker många tankar, minnen och känslor.

Jag tror nog att vi alla har blivit sårad utav kärleken, utav vänner eller någon som man har stått nära.
Har du inte blivit det så kommer du att bli det, så du kan vara lugn.

Kärlek till en människa, den kan vara så stark. Det finns så mycket makt!
I ordet Jag älskar Dig! Det är ett stort ord, som gör att man kan få makt över någon.
Känslorna dom försvinner aldrig, dom finns där.. hur mycket du än vill gå vidare.
Kanske, du glömmer någon som har stått dig nära, men dom kommer alltid att finns där,
hur mycket du än försöker att förtränga allting, så kommer det alltid tillbaka förr eller senare.

Ta tag i dina problem, fixa dom!
Det är då du slipper ett problem i borde tankarna och själen!

Du säger att Du har förändras, du säger att allting kommer att bli bra.
Ditt liv är en lögn, du försöker att lura andra som du försöker att lura dig själv.
Du flyr ifrån dina problem, du försöker att såra andra som du själv har blivit sårad.
Är det rätt? Är det rätt att låta någon få gå igenom samma smärta som du själv har gjort en gång i tiden?
Kallar du det kärlek?
Jag vet många som gör såhär, varför ska man såra andra? Vad är det man får ut av det?
Ingenting, det är du själv som förlora på det. Ingen annan, och det är som man säger
what comes around, goes around.

Denna meningen älskar jag, för det är sant. Det är verkligen så, men om vissa inte kan förstå det redan nu
att dom kanske gör fel. Så ska ni nog ta er en tankeställare, är det värt det?
Att kanske mista en bra vän, en pojk/flickvän?
Alla har känslor, ingen är gjord av stål utan känslor. Man kan inte play around hur som helst.

Kan du inte älska dig själv, kan du inte älska andra heller.

I min hjärna, i mina tankar. Så är svaret NEJ!
Det är respektlöst, det är inga känslor där inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0