Jag njuter av livet, gör du också det.

Jag njuter av solen, mitt kaffe, min cigg.

Jag älskar när solen är framme och hur man känner hur den steker på kroppen.
Min älskade åkte för en stund sen, jag saknar honom redan.
Jag känner mig nykär på nått konstigt sätt, underligt men bra.

Jag är även ledig idag, jag njuter av min lediga dag.
Jag har beställt fina kläder idag, igen. Jag njuter av det.
Jag älskar mitt liv, just nu.
Allting känns så bra, perfekt, ingen kan förstöra det.
Ingen kan förstöra denna dagen, jag njuter av vad livet har att ge.

Man lever bara en gång, man upplever livet bara en gång.
Gör man ett misstag, gör man bara det en gång.
Du hittar ditt livskärlek en gång.
Du lever en gång för dagen.
Varför uppskatta inte det man har i livet, varför vill man bara ha mer?
Det är för att mänskligheten aldrig är nöjd, vi vill bara ha mer och mer.

Jag har lärt mig en sak.
Uppskatta det du har, ta han dom det du har, ta hand om dem som står dig nära.
Du ska älska det du har, klaga inte. Det finns dem som har det värre än dig.

Om någon vill dig illa, låt dem vilja det. Dem gör nog bara det för att dem har ett sånt tråkigt liv.
Stör dig inte på dem, du slösar bara en massa energi.
Om någon hatar dig, låt dem hata dig. Det stör väl inte dig? Du har dem som älskar dig, som gör allt för dig.
Låt dem hata dig då, jag menar låt dem slösa sin energi på dig.
Men slösa aldrig din på dem som inte förtjänar den.
Du ska aldrig vara ledsen för någon som inte förtjänar det, ändå så är vi det.
Vi sitter och gråter för någonting eller någon som inte förtjänar det.
Släpp dem som vill dig illa, som får dig att gråta.
Det är inte värt det bara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0