Träna träna träna.

När jag operarades så sägs det att dom blåste (haha) upp min mage, så nu ser jag som om jag är i 4 månade
eller nått. Och ja, det är inte bara jag som inbillar mig utan andra i min omgivning.

Igår så var jag mamma och tommy i köket.
Så sa jag fan vilken mage jag har fått efter den operationen, ser ut som om jag är i 5.e månaden.
- hahah, ja det gör det! säger mamma.
- är du inte säker på att du är gravid då? säger tommy med ett litet leende på läpparna och skrattar lite åt mig.

MMMM! Jag kände ju verkligen .. vad ska jag säga, eller hur ska jag uttrycka mig?
Ja, jag vet inte rikigt. Men iallafall så känns det illa!
För att min mage stod inte ut innan! Den va platt och fin, jag skämdes inte alls över den förra måndan!
Men nu efter en vecka, så gör jag det.
Och min mage va så dirket efter operationen också, och jag tror knappast att man går upp på 3 timmar?
Nej, preics! Det va just det jag också tänkte.
Sen vet jag har gått upp lite, för att jag äter som en häst.

Ja, och jag vet! Man ska inte klaga på sin vikt, och nej jag vet att jag inte är tjock.
Men jag vill vara som jag vill ha det, min kropp. Min egna kropp. Jag vill kunna trivas i den,
som jag för det mesta alltid har gjort! Och jag lovar jag ska inte träna så att jag väger 20 kg kilo.
För att jag hade verkligen inte passat i det? Ehm nej.

Så jag har jag satt upp ett mål för min lilla kroppp.
Från och med nästa månad ska jag börja göra en del saker,
och det blir nästa månad för att det 3 veckor sen jag operardes och jag får inte
överanstränga mig! Så ...

- Cykla från måndag till torsdag till bromölla och tillbaka.
- Ut och gå varje dag i 45 min.
- Inget godis förutom på helger och då blir det lite!
- Göra 100 situp's om dagen.
- Äta rätt, är det vikigtaste också!
- och helst inte dricka alkohol eller läsk.

Jag gör också detta för att bli fastare.
Jag kommer att dö första veckan, det vet jag själv om.
Men jag ska! :)
Har klarat av det innan, så varför inte nu då?

Nu ska jag ut och gå 30 min, och det är mest för att jag ska kunna gå normal igen efter operationen.
Sen ska kanske Sofie klippa mig! :)

oxox.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0