Vinna eller förlora.

Alla här i livet strävar efter någonting här i livet, alla vill vara lyckliga.
Men det är som jag har lärt mig, när det känns som värst,
när man mår som dåligast.
Så kan det inte bli värre, utan det kan bara bli bättre!
När du är på botten, ta med dig någonting därifrån,
som du kan ha med dig hela livet.

När man blir dumpad, så vill man inte äns leva.
Man säger att man aldrig kommer att komma över det, och att
att man bara vill somna in och aldrig vakna till liv.
 
Det är som du, jag och alla säger.
Kärlek är det underbaraste som finns,
men också det värsta som finns.
Vi alla söker oss fram till någonting, som gör oss lyckliga.
Vi blir sårade, ledsen, arg, lycklig, besvikna, olyckliga, kära osv. 
Varje människa har någon gång faller ner till botten,
jag tror inte någon människa har inte vatt på botten.
Det finns många saker som får oss att komma till bottenen,
men just kärlek det är det som knäcker alla som mest.

I slutet så blir vi ändå lyckliga, hur hemskt man har haft det,
vad man än har gått igenom.
Man ska våga satsa, allt man har.
Vågar man inte det, så kommer man ingenstans heller.

Jag hade en vän, som alltid sa till mig såhär;
Det kanske va meningen att det skulle bli såhär,
och du ser ju själv vart du har kommit?
Du måste alltid tänka positivt, för du ser ju själv.
Det blev positivt utav allting, spelar ingen roll
om det tar timmar, dagar, veckor, månader eller år!
Det blir ändå bra!

Och idag, kan jag säga att jag håller med henne.
Jag strävade efter nått, i många år.
Jag vågade inte satsa, men hur ska man kunna få det
man vill ha utan att våga satsa?

Preics, man måste våga satsa.
För att man har ändå inget att förlora.
Vinna eller förlora, handlar livet om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0