Med lögner kan man ta sig fram i livet, men man kan aldrig vända tillbaka.

Jag bara älskar den här texten!
För det är ju sant, man kommer ju långt med lögner men sen om man vill vända på det så går det inte?

Nå, låt mig komma till saken att ljuga för mig det är det värsta jag vet,
jag hatar det så enormt mycket.
Visa människor förstår inte det, att ljuger man för mig så blir det hus i helvete rent ut sagt.
Jag hatar när man säger en sak och gör en helt annan sak.
Varför inte bara vara ärlig? Och säga som det är, än att ljuga?
Sanningen kommer fram i vilket fall som helst, hur man än gör.
Så det är inte värt att hålla på att ljuga fram och tillbaka,
tycker det är dålig stil med andra ord.

Visst kan man dra en vit lögn nån gång ibland, men inte ljuga.
Man tjänar inget på det, för det blir tusen gånger värre,
förtroendet för en person sjunker till 0,00 och man har svårt att bygga upp det igen.
Man gör bort sig, totalt om det kommer ut att man har dratt en svart lögn.
Så varför inte visa sin stolthet och säga som det är?
Jo, jag tror det är för att man är rädd för att mista nått då
om jag skulle ha dratt en svart lögn och man vet att det är kört då.
Jag, själv har lärt mig det utav mina misstag från när jag va rikigt ung och dum.

Så vad ska man dra vita eller svart lögner?
Vita, så klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0