Jag lägger ner min karriär som att laga stuvade makaroner.

Var på min apu som vanligt, och skulle hem och laga mat.
Fick för mig att jag skulle göra stuvade makaroner, men jag visste inte rikigt hur man gjorde.
Så jag gjorde två omgångar..  Först på det vanliga sättet man kokar vattnet sen in med makronerna
sen mitt andra sätt att koka mjölken sen lägga till, makaronerna. Låt mig se här nu..

Koka med vatten det gick bra, så fick jag en idé att dela upp det jag gör vanliga sen hälften av dom
kokar jag om och heller in mjölk och mjöl.. och det blev bra fast jag kom på det innan hela helvetet
började, haha.  Jadu..
Så jag började koka mjölken och höll ner makaronerna och mjölket.. Och mjölken var lite bränd på botten.. och det blev ingen succé kan jag ju lova,
makaronerna va hårda och det smakade inte hallon kan jag ju påstå.
Så jag fick kasta det..
När dom andra "vanliga" makaronerna va färdiga så dela jag upp det..
Som sagt la dom i mjölken och började röra runt och det såg verkligen ut som en rikigt stuvning.
Men.. Det smakade inte som det!
Jag fick panik, det smakade verkligen inget... Så jag tror att jag faktistk glömde nått,
för att det va verkligen ingen bra idé.
Annars så brukar min mat bli god.

Jag lägger ner min matkarriär, det är en sak som är säker!

Take care. / V.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0